کد مطلب: 4179 | تاریخ مطلب: 21/03/1403
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری «شعر روح الله» در اصفهان معرفی شدند

برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری «شعر روح الله» در اصفهان معرفی شدند

برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری «شعر روح‌الله» در اصفهان معرفی شدند
به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان : آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله عصر پنج شنبه 17 خرداد با حضور مسئولین فرهنگی هنری ، شعراء ، فرهیختگان و علاقه مندان در محل سالن همایشهای اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم مهدی بُنکدار مدیر موسسه تنظیم ونشر اثار امام خمینی (ره) اصفهان : با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۷۰ اثر از ۵۰۳ شاعر به دبیرخانه رسید گفت :این جشنواره ثابت کرد که یاد امام در قلب نسل جوان زنده است چرا که اشعار رسیده از لحاظ محتوایی، فنی و ساختاری فراتر از انتظار بود .
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان با تقدیر از استقبال نوجوانان در ارائه آثار خود به این رویداد ادبی بیان کرد: پیش از انتشار فراخوان جشنواره، ۲۴ نشست ادبی در ۲ سال گذشته با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شده بود.
به گفته وی، ۲ نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به همراه نمایشگاه تصویرگری نیز برپا شد .
ایشان در پایان تاکید نمود ،جشنواره شعردر بخش ادبیات کودک و نوجوان بصورت یک جشنواره مستقل در آینده برگزار خواهد شد.
در این مراسم سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) هم ضمن تقدیر از عوامل برگزارکننده این جشنواره در اصفهان اظهار کرد: جشنواره شعر روح‌الله سال‌هاست در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای ادبی و گسترش زبان شعر اجتماعی و عرفانی ملهم از اندیشه امام خمینی (ره) است.
جهانگیر قاسمی افزود: برگزاری ۱۷ دوره جشنواره شعر روح‌الله نشان دهنده موفقیت این رویداد و فرصتی برای نسل جدید است که می‌خواهد با آرمان‌های امام آشنا شود.
در ادامه این مراسم از اثر جدید استاد «رضا بدرالسما» هنرمند نگارگر اصفهان با عنوان "خورشید اسلام " که با موضوع امام خمینی (ره) خلق شده بود رونمایی شد و از زحمات استاد تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم همچنین از استاد «صائم کاشانی» پیشکسوت شعر و ادب و مدیر انجمن ادبی سخن کاشان و همچنین «عباسعلی مرشدی‌پور» شاعر و پیشکسوت از شهرستان داران تقدیر شد.


در پایان مراسم و در بخش برگزیدگان جشنواره از آقایان سعید ایران‌نژاد، حمزه محمودی، قاسم بای، محسن کاویانی ، میثم داوودی و خانمها مریم کرباسی، زهرا علی‌دوستی، زینب رضایی، فائزه امجدیان، عاطفه جعفری به عنوان برگزیدگان جشنواره و در بخش شایستگان تقدیر: از آقایان حسن اسحاقی، حسن خسروی وقار، مجتبی صفدری ، مصطفی توفیقی ،سید علی‌محمد نقیب، ناصر دوستی و خانم ها محبوبه صمصام‌شریعت، طیبه عباسی، فائزه زرافشان، پریسا مرتضوی، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد
شعر خوانی شعراء پیشکسوت،برگزیدگان جشنواره و برپائی نمایشگاه ویژه عکس از تصاویر امام خمینی (ره) و برگزاری نشست ادبی با حضور شعراء قم در سالن کنفرانس نگارستان امام خمینی (ره) از دیگر بخشهای این مراسم بود.

. انتهای پیام /*