برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری «شعر روح الله» در اصفهان معرفی شدند

کد : 4179 | تاریخ : 21 خرداد 1403

برگزیدگان هفدهمین جشنواره سراسری «شعر روح‌الله» در اصفهان معرفی شدند
به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان : آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله عصر پنج شنبه 17 خرداد با حضور مسئولین فرهنگی هنری ، شعراء ، فرهیختگان و علاقه مندان در محل سالن همایشهای اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم مهدی بُنکدار مدیر موسسه تنظیم ونشر اثار امام خمینی (ره) اصفهان : با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۷۰ اثر از ۵۰۳ شاعر به دبیرخانه رسید گفت :این جشنواره ثابت کرد که یاد امام در قلب نسل جوان زنده است چرا که اشعار رسیده از لحاظ محتوایی، فنی و ساختاری فراتر از انتظار بود .
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان با تقدیر از استقبال نوجوانان در ارائه آثار خود به این رویداد ادبی بیان کرد: پیش از انتشار فراخوان جشنواره، ۲۴ نشست ادبی در ۲ سال گذشته با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شده بود.
به گفته وی، ۲ نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به همراه نمایشگاه تصویرگری نیز برپا شد .
ایشان در پایان تاکید نمود ،جشنواره شعردر بخش ادبیات کودک و نوجوان بصورت یک جشنواره مستقل در آینده برگزار خواهد شد.
در این مراسم سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) هم ضمن تقدیر از عوامل برگزارکننده این جشنواره در اصفهان اظهار کرد: جشنواره شعر روح‌الله سال‌هاست در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای ادبی و گسترش زبان شعر اجتماعی و عرفانی ملهم از اندیشه امام خمینی (ره) است.
جهانگیر قاسمی افزود: برگزاری ۱۷ دوره جشنواره شعر روح‌الله نشان دهنده موفقیت این رویداد و فرصتی برای نسل جدید است که می‌خواهد با آرمان‌های امام آشنا شود.
در ادامه این مراسم از اثر جدید استاد «رضا بدرالسما» هنرمند نگارگر اصفهان با عنوان "خورشید اسلام " که با موضوع امام خمینی (ره) خلق شده بود رونمایی شد و از زحمات استاد تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم همچنین از استاد «صائم کاشانی» پیشکسوت شعر و ادب و مدیر انجمن ادبی سخن کاشان و همچنین «عباسعلی مرشدی‌پور» شاعر و پیشکسوت از شهرستان داران تقدیر شد.


در پایان مراسم و در بخش برگزیدگان جشنواره از آقایان سعید ایران‌نژاد، حمزه محمودی، قاسم بای، محسن کاویانی ، میثم داوودی و خانمها مریم کرباسی، زهرا علی‌دوستی، زینب رضایی، فائزه امجدیان، عاطفه جعفری به عنوان برگزیدگان جشنواره و در بخش شایستگان تقدیر: از آقایان حسن اسحاقی، حسن خسروی وقار، مجتبی صفدری ، مصطفی توفیقی ،سید علی‌محمد نقیب، ناصر دوستی و خانم ها محبوبه صمصام‌شریعت، طیبه عباسی، فائزه زرافشان، پریسا مرتضوی، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد
شعر خوانی شعراء پیشکسوت،برگزیدگان جشنواره و برپائی نمایشگاه ویژه عکس از تصاویر امام خمینی (ره) و برگزاری نشست ادبی با حضور شعراء قم در سالن کنفرانس نگارستان امام خمینی (ره) از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام /*