کد مطلب: 4174 | تاریخ مطلب: 16/03/1403
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

نشست خبری ورونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح الله»

نشست خبری ورونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح الله»

نشست خبری ورونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله»

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان : نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله»صبح روز شنبه 12 خرداد با حضور مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان ، دبیر اجرایی جشنواره و اصحاب رسانه در نگارستان امام خمینی (ره) برگزار گردید.


در این نشست مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه رسالت اصلی این مؤسسه در اصفهان به شکل تخصصی، ترویج اندیشه‌ها و سیره امام خمینی (ره) از طریق برگزاری رویدادهای تخصصی هنری و فرهنگی و تولیدات مرتبط در این زمینه است، عنوان کرد: هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله»، یکی از رویدادهای فرهنگی کشور است که همراه جشنواره‌های دیگر به تناوب به شکل سالیانه برگزار می‌شود و برگزاری آن به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و کرونا، با دو ساله وقفه مواجه شده بود.
ایشان گفت : برگزاری کارگاه‌های هنری، ادبی با حضور اساتید مطرح در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های استان، برپایی نشست‌های ادبی در نگارستان و تجلیل از شاعرانی که در راستای ترویج اندیشه‌های امام آثار خلق کرده‌اند، از برنامه‌های جنبی در طول برگزاری این رویداد فرهنگی و ادبی بوده است .
مهدی بنکدار با بیان اینکه این رویداد بعنوان یک جشنواره موضوعی و تخصصی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، افزود: حدود ۴۰ درصد آثار رسیده به دبیرخانه جشنوار از شهرها و استان‌های دیگر (خارج از استان اصفهان) ارسال شده است.
به گفته وی، الهام از اندیشه و سیره عملی امام در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، مقاومت و اقتدار ملی از بخش های اصلی جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله» است.
بنکدار اظهار داشت: برقرای ارتباط کودکان و نوجوانان با اندیشه و سیره حضرت امام از برنامه‌های این موسسه در سال های اخیر بوده و از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نیز اختصاص بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان است.
مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان گفت: رونمایی از اثر جدید استاد بدرالسماء در اختتامیه جشنواره و تجلیل از اساتید بنام و پیشکسوت شعراستان اصفهان، سید علی اصغر صائب کاشانی و عباسعلی مرشدپور و سخنرانی استاد محمد علی مجاهدی از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود .

در ادامه این نشست سید اکبر هاشمی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله» با بیان اینکه حدود ۱۱۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: ۵۰۳ شاعر آثار خود را در قالب کلاسیک، شعر سپید، نیمایی و کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد حدود که ۱۷۰ شامل ۶۴ شهر در بخش کودک و نوجوان اثر به مرحله داوری راه یافتند.
وی افزود «در اختتامیه جشنواره ۱۰ اثر به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر نیز شایسته تقدیر معرفی می‌شود که دو اثر از ۱۰ اثر برگزیده مربوط به بخش کودک و نوجوان است که برای نخستین بار شاهد برقراری این بخش در جشنواره بودیم.
در این نشست از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی «شعر روح‌الله» با حضور خبرنگاران استان اصفهان رونمایی شد.

. انتهای پیام /*