نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه آئینه و آفتاب ( شهریور - مهر 82)

برگزاری نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب دو موضوع آزاد و ویژه ( سیره عملی ، آراء ، اندیشه ها و شخصیت حضرت امام خمینی )

کد : 621 | تاریخ : 31 شهریور 1382

نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه آئینه و آفتاب( شهریور - مهر 82 )



نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) استان اصفهان با عنایت به برگزاری موفق چند ساله  همایش فیلمسازان جوان و استقبال بی نظیر جوانان بر آن شد تا از سال 1382 نخستین جشنواره فیلمسازان جوان استان اصفهان را تحت عنوان نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب  در محل نگارستان  امام خمینی (س) برگزار نماید

مراسم افتتاحیه

نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب در روز سه شنبه مورخ 31/6/82 ساعت 5 بعد از ظهر در محل سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی (س) با حضور مدیریت محترم موسسه اعضای شورای فیلم ، تئاتر و موسیقی و همچنین اعضای محترم هیأت داوران که متشکل بودند از خانم پوران درخشنده مسئول هیأت داوران ، آقایان داوری ، مقضی ، عبدالهی و سرکار خانم ریاحی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود .


در مراسم افتتاحیه ابتدا دبیر جشنواره ضمن عرض خیر مقدم به تمامی میهمانان و فیلم سازان حاضر در جلسه با تشریح روند شکل گیری جشنواره فیلم آئینه و آفتاب تأکید کردند امید این را داریم که در آینده ای نه چندان دور سینمای دینی مبتنی بر آراء افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) را بنا کنیم .

ایشان در جای دیگر از سخنان خود با اشاره به هفته غرور آفرین دفاع مقدس که یاد آور 8 سال رشادت جوانان ، فرزندان معنوی و پیروان پیر جماران می باشد اذعان کردند نسل پس از جبهه و جنگ باید به جستجوی لایه های درونی عقاید ، تفکرات و اهداف دینی و معنوی شهیدان بزرگوارو بازماندگان آن دوران بپردازد .

پخش فیلمهای بخش مسابقه :

با عنایت به جدول زمانبندی شده از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم های بخش مسابقه بدون در نظر گرفتن موضوع ( آزاد یا ویژه ) در دو سانس به ترتیب در روزهای سه شنبه ، چهار شنبه و پنج شنبه از ساعت 17 تا 18:30 19 تا 20:30 در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی (س) در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان قرار گرفت.

مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب با حضور مدیریت محترم موسسه ودبیرخانه جشنواره دکتر الستی آقایان هنرمند و آراسته مدیر تولید و از تهیه کنندگان سیمای مرکز اصفهان و با حضور هیأت محترم داوران وباز بینی جشنواره سرکار خانم پوران درخشنده آقایان داوری ، عبدالهی ، مقضی ، جانقربان و صدیقی و سرکار خانم ریاحی و نوجوانان و جوانان و خانواده های هنرمند و هنر دوست اصفهانی در روز جمعه چهارم مهر ماه 82 ساعت 30/18 برگزار گردید .

  
گزارش عملکرد یکساله جشنواره  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) نمایندگی اصفهان
دبیر جشنواره با اشاره به داوری دقیق و صدیق در هر دو بخش بازبینی و مسابقه حضور تمامی فیلمسازانی که با ارسال فیلمهای خود به نوعی از جشنواره و اهداف آن استقبال نمودند را قابل تقدیر دانست و فرمودند انشاءا... بتوانیم کمک و مساعدت بیشتری را به فیلم سازان جوان استان بکنیم و امیدواریم بخش ویژه جشنواره در سالهای آتی شاهد حضور تعداد بیشتری از آثار مربوط به حضرت امام خمینی (س) باشد .
نهایتاً مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان نخستین  جشنواره فیلم آئینه و آفتاب در بخش های مختلف با حضور جناب آقای مرادی مدیریت موسسه ، جناب آقای مشهدی مدیر کل محترم ثبت احوال استان اصفهان ، جناب آقای دکتر الستی، سرکار خانم پوران درخشنده مسئول هیأت داوران نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب و آقای هنرمند مدیر تولید سیمای مرکزی اصفهان برگزار گردید

 
قبل از اهدای جوایز آقای مقضی به عنوان سخنران هیأت داوران نخستین جشنواره متن بیانیه هیأت داوران را قرائت نمودند که مشروح آن در ادامه از نظرتان می گذرد .

 
متن بیانیه هیئت داوران

هیئت داوران پس از 4 روز داوری بر فیلمهای شرکت کننده در نخستین جشنواره فیلم آئینه و آفتاب نتایج خود را بشرح زیر اعلام می نماید :
بهترین فیلم در بخش ویژه :                      فیلم داستانی مزد کار آقای سید محسن علامه
بهترین فیلم از سوی هیئت داوران :        فیلم داستانی پدر کاری از آقای حمید مظاهری
در بخش کارگردانی هیئت داوران ضمن تقدیر و تشکر از کارگردانی فیلم های « چقدر دور چقدر نزدیک » ، « ما چهره همدیگر را ندیده ایم » جوایز خود را به فیلم « صدای بازی » به کارگردانی آقای سعید جلالی و « لباس عید » به کارگردانی آقای عبدالرحیم مرادیان اهداء می نماید .
در بخش فیلم های مستند با تقدیر و تشکر از فیلمسازان فیلمهای « کوبه ها » و « ماراتون » ، جوایز خود
را به فیلمهای « خواب صد ساله »کار آقای حامد ملاحسینی و « سقای تشنه » به کارگردانی آقای فرشاد احمدی اهداء می نماید.
 در بخش ( کلیپ ) در پایان جایزه خود را به نماهنگ « شور عشق » کار آقای شهران باقری اهداء
می نماید .


در بخش ( انیمشن ) یا پویا نمایی جایزه خود را به آقای مهرداد رضایی به خاطر تلاش جدی در عرصه فیلمهای انیمشن اهداء می نماید هر چند هیچ فیلمی را در این بخش حائز رتبه برتر نمی داند .
در بخش تهیه کنندگی هیئت داوران ضمن تشکر از تهیه کنندگان فیلمهای « در پایان » ، « لباس عید » جایزه خود را به تهیه کننده فیلم « غروب سفید » آقای محمد محمدی اهداء می نماید .
در بخش تصویر برداری هیئت داوران ضمن تشکر از تصویر برداران فیلم های « اتاق پرت رو به خیابان » و « بن بست » و همچنین در پایان جایزه خودرا به تصویر بردار فیلم « ما چهره های همدیگر را ندیده ایم » به آقای حمید امینی اهداء می نماید .
در بخش صدا هیئت داوران ضمن تشکر از صدابرداران فیلم « صدای بازی » جایزه خود را به صدابردار فیلم « مزد » آقای حمید دوازده امامی اهدا می نماید .
در بخش فیلمنامه هیئت داوران جایزه خود را به آقای آرش ملت نویسنده فیلمهای « دیوار » اهدا
می نماید .
در بخش تدوین هیئت داوران جایزه خود را به تدوینگر فیلم « بن بست » آقای روح اله هاشمی اهداء نموده است .
در بخش موسیقی متن هیئت داوران ضمن تقدیر از موسیقی « رخ » جایزه خود را به آقای هومن همامی بخاطر تلاش و جدیت ایشان در ساخت موسیقی برای فیلم های کوتاه اهداء می نماید .

   

عوامل اجرائی :

دبیر جشنواره محمد حبیب مرادی
دبیر اجرایی مجید استکی
رئیس هیئت داوران پوران درخشنده
هیئت داوران : پوران درخشنده ، بهمن داوری ، احمد مقضی ، مهدی عبدالهی ، مرجان ریاحی
هیئت باز بین : مجید استکی ، روزبه جانقربان ، مجید صدیقی
میهمانان ویژه جناب آقای مشهدی ، جناب آقای دکتر الستی ، جناب آقای هنرمند

   در حاشیه جشنواره   کارگاههای تخصصی نیز برگزار گردید .

انتهای پیام /*