برگزاری بیست وششمین نشست ادبی " نگارستان"

کد : 4188 | تاریخ : 31 مرداد 1403

برگزاری بیست وششمین نشست ادبی " نگارستان"
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایندگی اصفهان : موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) نمایندگی اصفهان با اهمکاری انجمن ادبی ساکت اصفهانی بیست وششمین نشست ادبی " نگارستان" همراه با گرامیداشت ادیب فرهیخته زنده یاد دکتر مجتبی خلیفی نژاد برگزار نمودند.
این مراسم با حضور مدیر موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی (ره) اصفهان و اساتید شعر وادب روزدوشنبه 29 مرداد ماه در سالن اجتماعات انجمن ادبی ساکت اصفهانی برگزار گردید.
از جمله برنامه های این مراسم سخنرانی مهدی بنکدار مدیر موسسه تنظیم ونشر اثار امام خمینی (ره) اصفهان با موضوع ادبیات آئینی بود .
ایشان با اشاره به قالبها ، مضمون ، ویژگیهای شعراء آئینی و جایگاه آن در ادبیات جهان و ایران در خصوص ظهور وبروز آن در ایران پس از پذیرایی ایرانیان ازدین اسلام و تشییع و تلفیق ان با آئین وسنن و فرهنگ دیرینه ایرانیان مطالبی را بیان نمدند.
ایشان لزوم شناخت شعر و آشنایی کامل شاعر با تکنیکهای ادبی واطلاع از گذشته ادبی وتاریخی واشراف کامل به محتوا ومعارف دینی جهت جلوگیری از تحریف ها را به عنوان ویژگیهای یک شاعر آئینی بیان نمودند. .
اجرای موسیقی زنده آئینی و همچنین شعر خوانی شعرا با محوریت اربعین امام حسین (ع) و بیان خاطرات در خصوص ویژگیهای شعر مرحوم خلیقی نژاد از دیگر برنامه های این نشست ادبی بود . 

انتهای پیام /*