برگزاری نشست ادبی "عروج شاعرانه" در نگارستان امام خمینی (ره)

کد : 4095 | تاریخ : 17 خرداد 1402

برگزاری نشست ادبی "عروج شاعرانه" در نگارستان امام خمینی (ره)

 به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان:

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان  با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، نشست ادبی "عروج شاعرانه "را برگزار نمود.

به گزارش  روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان :  نشست ادبی "عروج شاعرانه " عصر روز سه شنبه 16 خرداد با حضور مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان  مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، مدیران فرهنگی ، شعرای برجسته استان اصفهان و علاقه مندان در نگارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

مهدی بنکدار مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)  اصفهان در این نشست با اشاره به نگاه امام راحل به شخصیت هنرمندان، اظهار داشت: از دیدگاه ایشان «هنر نه برای هنر، نه برای مردم بلکه برای کمال و رسیدن به خداست؛  هنرمند باید جلوگاه جمال ذات الهی باشد،  نفسش مذکا و هدیه الهی است و باید با تزکیه و تطهیر نفس، انوارو معارف الهی را به مردم برساند».

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) در پیامی که سال 67 خطاب به هنرمندان و خانواده شهدای هنرمند داشت، هنر  متعالی و دینی را هنری خواند که در آن هنرمند احساس عدم مسئولیت نداشته باشد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با اعلام اینکه فرازهای مختلفی از نگاه امام راحل به هنرمند وجود دارد، گفت: آنچه در منشور هنرمندانه به آن تاکید شده این است که هنرمند باید ذاتش همچون آینه ای باشد که معارف الهی را از  طبیعت، مردم و معضلات  اجتماعی الهام گرفته و با نگاه حقیقت گرایانه و مسئولیت پذیر به مردم انتقال دهد.

وی اضافه کرد: کسی نمی‌تواند مدعی شود که هنرمند تعهدی ندارد و این مطلب که مسئولیتی بر عهده یک هنرمند روشنفکر نیست، یک مغلطه است.

بنکدار با اظهار اینکه هنرمند باید با مردم رابطه صمیمی داشته باشد و با زبان هنر، نسل جوان را با معارف و شخصیت امام خمینی (ره)  آشنا سازد و لازمه آن تغییر نحوه بیان در انجمن های سنتی ادبی به سمت زبان ادیبانه جوانان، کودکان و نوجوانان است و و خواستار حضور وفعالیت انجمنهای ادبی در عرصه ادبیات کودک ونوجوان شدند .

در این  نشست دو قطعه از اشعار حضرت امام توسط گروه هنری مولا در غالب موسیقی و سرود اجرا گردید.

همچنین  12 تن از شعرای برجسته استان از موسسات ادبی استان ( 7 نفر از آقایان و5 نفر از بانوان )در قالب شعر به توصیف شخصیت ملکوتی امام راحل پرداختند که با اعطای لوح تقدیر از آنها تجلیل شد.

انتهای پیام /*