پیام امام خمینی (س) در پی شهادت آیت الله مفتح

کد : 3565 | تاریخ : 27 آذر 1401

در پی شهادت آیت الله مفتح امام خمینی با صدور پیامی خطاب به ملت مسلمان ایران شهادت ایشان را تسلیت گفته و اقدام منافقین را محکوم کردند. متن پیام حضرت امام بدین شرح است:

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون آن گاه که منطق قرآن، آن است که ما از خداییم و به سوی او م ی‏رویم و مسیر اسلام، بر شهادت در راه هدف است، و اولیای خدا- علیهم السلام- شهادت را یکی از دیگری به ارث می بردند، و جوانان متعهد ما برای نیل شهادت در راه خدا درخواست دعا می‏ کرده و می ‏کنند، بدخواهان ما که از همه جا وامانده دست به ترور وحشیانه می‏ زنند، ما را از چه می ترسانند؟ امریکا خود را دلخوش می‏ کند که با ایجاد رعب در دل ملت- که سربازان قرآنند- می ‏تواند وقفه ‏ای در مسیر حق و عقب گردی از جهاد مقدس در راه خدا ایجاد کند؛ غافل از اینکه ترس از مرگ برای کسانی است که دنیا را مقرّ خود قرار داده و از قرارگاه ابدی و جوار رحمت ایزدی بی‏ خبرند. اینان از کوردلی، صحنه ‏های شورانگیز ملت عزیز و شجاع ما را در هر شهادتی، پس از شهادتی که در پیش چشمان خیره آنان منعکس است نمی ‏بینند. صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ‏

اینان می‏ بینند که هزار و سیصد سال بیشتر از صحنه حماسه‏ آفرین کربلا می‏ گذرد و هنوز خون شهیدان ما در جوش و ملت‏ عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقای مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامی را افروخته‏ تر و جنبش قیام ملت را متحرک تر کردند. خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد. امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و علم او بهره ‏ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود؛ و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‏ ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلام، تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسلیت می‏ دهم. سلام بر شهیدان راه حق.

27/ 9/ 58/ 28 محرّم الحرام 1400

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

 (صحیفه امام، ج‏11، ص: 320-321)

انتهای پیام /*