وقایع و بیانات و رخدادهای حیات پر برکت حضرت امام خمینی (س) 4 مرداد ماه

کد : 3296 | تاریخ : 04 مرداد 1398

پیام [به اتحادیه انجمن‏های اسلامی دانشجویان در اروپا (اسلامی نبودن رژیم)] 4 مرداد 56


                      

پیام [به اتحادیه انجمن‏های اسلامی دانشجویان در اروپا (اسلامی نبودن رژیم)]

زمان: 4 مرداد 1356/ 9 شعبان 1397

مکان: نجف‏

موضوع: عدم نقش اسلام در رژیم شاه‏

مخاطب: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

مرقوم شریف واصل، نکته آنکه این جانب خطاب به عموم نشریه دادم، علاقه خاص به وحدت و همبستگی عموم مسلمین و خصوصْ طبقه جوان و دانشمندان عزیز در خارج و داخل کشور بوده است. این جانب از وفاداری انجمنهای اسلامی در خارج از کشور و از طبقه جوان داخل و خارج کشور در اهداف اسلامی که کفیل سعادت بشر در دنیا و آخرت و تا ابدیت است، متشکرم.

نفاق مشتی اوباش و عمال اجانب نباید آقایان را در مقصد عالی خود سست کند و مسلماً نخواهد کرد. اسلام با این عناصر در طول تاریخ مواجه بوده، و طبقه منافقین از صدر اسلام تا کنون لکه ننگی بوده‏اند که خواسته‏اند مسلمانان حقیقی را از راه حق با حیله و تظاهر به اسلام بازدارند.هم اکنون در عصر ما تظاهر به اسلام برای محو احکام مترقی آن سرلوحه برنامه شاه ایران و دار و دسته منفعت‏پرست اوست؛ و مع الأسف این تظاهرات اسلام کُش، بهانه برای راحت طلبان سودجو است که می‏خواهند از زیر بار مسئولیت فرار کنند؛ غافل از آنکه کید آنها از نظر خداوند تعالی و بندگان بیدار متعهد مخفی نیست، با تظاهر به اسلام، احکام اسلام را یکی پس از دیگری پایمال می‏کند؛ تاریخ پر افتخار اسلام را محو و به جای آن تاریخ ننگین ستمکاران و جباران را جایگزین می‏کند؛ در ایران تظاهر به اسلام می‏کند و در مصاحبه خارجی می‏گوید مذهب هیچ نقشی در دولت ندارد! با سرِ کار بودن این عنصر ناپاک باید مذهب نقشی نداشته باشد.‏

  اگر مذهب نقشی داشت کاخهای این عناصر چپاولچی را به سر آنها خراب می‏کرد؛ اگر مذهب نقشی داشت این رژیم فاسد خیانتکار به ملت و اسلام را برمی‏چید. اسلام در دولت تو نقشی ندارد که تمام مخازن کشور را در اختیار دشمنان اسلام گذاشته‏ای برای چند روز زندگی ننگین؛ مذهب نقشی ندارد که از یک طرف کاخهای آسمانخراش مشتی مفتخوار و در کنار آن کوخهای محقر مساکین و فقرا و مؤمنین است؛ مذهب نقشی ندارد که علمای محترم آن در حبس و شکنجه به سر می‏برند و فرزندان اسلام چه دانشگاهی و چه دانشجویان علوم اسلامی مورد هَتْک و لَطْم و شکنجه واقع می‏شوند؛ اگر مذهب نقشی داشت به مثل بستگان هیچکاره تو مجال نمی‏داد که سلب آزادی از دوشیزگان دانشگاه و سایر مدارس کند؛ اگر اسلام نقشی داشت به مثل شماها مجال نمی‏داد که زمزمه تغییر تعطیل جمعه مسلمین به تعطیل مسیحیان شود، به عذر سودجویی.تمام مصیبتهای ما این است که در حکومت تو، مذهب و اسلام نقشی ندارد. سرچشمه تمام مفاسد همین است: سلب استقلال کشور و به صورت مستعمره در آمدن آن، اختناق همه جانبه و گسترده در کشور، انباشته شدن زندانها از مردم آزاده، فقدان وسایل اولیه زندگی، چپاول رفتن مخازن کشور، قبضه نمودن اسرائیل بازار را و مجال ندادن به بازرگانان غیر یهود، همه و همه از آن است که مذهب در نزد شاه و دولت او نقشی ندارد.

اکنون وظیفه شما طبقه روشنفکر و جوان، و سایر طبقات ملت از هر نوع و در هر شغل آن است که کوشش کنید که مذهب نقشی پیدا کند. با وحدت کلمه و کنار گذاشتن اختلافات موسمی و مبارزات منفی، و در موقعش مثبت، می‏توان مذهب را صاحب نقش کرد و مشتی محکم به دهان یاوه سرایان زد. از خداوند تعالی اصلاح امور مسلمین و توفیق خدمتگزاران به اسلام و مسلمین را خواهانم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

9شهر شعبان المعظم 97

روح اللَّه الموسوی الخمینی

صحیفه امام، ج‏3، ص: 211-212‏

انتهای پیام /*