انتخابات و مجلس

کد : 2510 | تاریخ : 14 آبان 1397

مردم اگر اسلام را ،استقلال و آزادی را،نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند،همه در انتخابات شرکت کنند.


اگر در انتخابات مسامحه کنیم،مطمئن باشید که از راه مجلس به ما لطمه می زنند.


وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات ،چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی،و چه انتخابات خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر،در صحنه باشند.


انتخابات در انحصار هیچ کس نیست،نه در انحصار روحانیین است،نه در انحصار احزاب است،نه در انحصار گروههاست،انتخابات مال همه مردم است.


ملت است که با رأی خودش رئیس جمهوری تعیین می کند،جمهوری اسلامی را رأی می دهد؛و با رأی خودش که متمرکز است در مجلس،دولت را تعیین خواهد کرد؛و همه اموردست خود ملت است.


این تکلیف آقایان است که راجع به مسائل اسلامی که پیش می آید،چه وکیل بخواهید تعیین کنید و چه-عرض بکنم که-رئیس جمهور بخواهید تعیین کنید،باید در صحنه باشید،عذری ندارید که بروید و کنار بنشینید.


باید توجه داشت که هدف از انتخاب در نهایت،حفظ اسلام است.اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود،چگونه منتخب حافظ اسلام می شود؟


همه شما،همه ما،رن و مرد،هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند،همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند .


عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست!در روز تعیین سرنوشت کشور بپا خیزید و به صندوق ها هجوم آورید و آرای خود را در آنها بریزید.


امروز مسئولیت به عهده ملت است،ملت اگر چنانچه کنار بنشیند،اشخاص مؤمن،اشخاص متعهد بنشینند واشخاصی که نقشه کشیده اند برای این مملکت، از چپ و راست،آنها وارد بشوند در مجلس،تمام مسئولیت به عهده ملت است.


نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.


باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی خیانت به اسلام و کشور است،وموجب مسئولیت عظیم است.


مجلس در رأس همه امور واقع است .


مجلس خانه واقعی ملت است.


این مجلس"ما حَصَل"خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بوده اند.


این مجلس فراهم آمده از الله اکبرهای مردم است.


سرتسلیم به مجلس یعنی سر تسلیم به اسلام.




در مجلس،اسلام تنها کافی نیست،بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد کشور باشد.


مجلس در رأس همه ارگانها واقع است؛و مجلس ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده[است]در یک جای محدود.


علاقه مندم که قداست مجلس معظم و وکلای محترم محفوظ باشد تا الگویی باشند برای مجلسهای جهان.


حیف است که چهره نورانی مجلس،در آن یک چیزهایی واقع بشود که مخالف زی شما آقایان است.


توجه داشته باشند:رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند،نه از سرمایه داران و زمینخواران و صدر نشینان مرفّه و غرق درلذات و شهوات،که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پا برهنگان را نمی توانند بفهمند.


اشخاصی که انتخاب می شوند واقعاًمنتخب ملت باشند.


مردم را توجه بدهید به این که شما می خواهید اسلام را حفظ کنید؛باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند،متعهد به اسلام باشند،بازیگر نباشند.


من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید،و اشخاصی اسلامی،متعهد،غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید.


باید درست متوجه باشید و اشخاصی که انتخاب می کنید سوابقشان را مطالعه کنید،بدانید...در زمان سابق چه جور بودند،در زمان انقلاب چه جور بودند، از اول انقلاب تا حالا چه جور بودندو سوابق خانوادگیشان چه هست،عقایدشان چه هست و مقدار معلوماتشان چه هست.


امید است ملت مبارز متعهد،به مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروهها، آرای خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند،واز تمایلات چپ و راست مبّرا باشند،و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیر خواهی امّت ،معروف و موصوف باشند.


افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده]شرقی و غربی نباشند،[و]بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند.


من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ،و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید.


وکیلهایی که آراسته هستند به اخلاق خوب،متعهد هستند به اسلام،وفادار هستند به کشور خودشان،خدمتگزار هستند به شما و به کشور،آن اشخاص را انتخاب کنندو به مجلس بفرستند.


باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس،شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند،بسیاری از مشکلات پیش نمی آید.


مسئولیت مجلس به عنوان یک مرشد و هدایت کننده برای مردم،زیاد است.


دنبال این باشید که یک مجلس قوی قانونگذاری داشته باشیم تا بتوانند مملکت را به راه راست ببرند.


مجلس خوب همه چیز را خوب می کند،و مجلس بد همه چیز را بد می کند.


مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح می کشد،یا اساس یک کشور را رو به فساد می برد.


ان روزی که دیدید و دیدند که انحراف در مجلس پیدا شد؛انحراف از حیث قدرت طلبی و  از حیث مال طلبی در کشور،در وزیرها پیدا شد،در رئیس جمهور پیدا شد،آن روز بداند که علامت این که شکست بخوریم خودنمایی کرده؛ازآن وقت باید جلویش را بگیرند.


آن روزی که "مجلسیان"خوی کاخ نشینی پیدا کنند-خدای نخواسته-، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.


اگر در این نظام کسی یا گروهی-خدای ناکرده-بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید،و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد،حتماً بیش از آنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند،به اسلام و انقلاب لطمه وارد کردند.


شما وکیل نیستید که بروید آنجا بنشینید و حسابهایی که خودتان با هم دارید صاف کنید،اگر یک همچو کاری بشود این انحراف است،و غصب است آن محل برای شما.


اگر انحراف پیدا کنید بر خلاف ملت،خیانت کرده اید به وکالتی که دارید.


انتقاد و استیضاح حق مجلس است.


فرق هاست بین نظارت و استیضاح و بین عیب جویی و انتقام گیری،و این فرق را همه کس پس از رجوع به وجدان خویش می فهمد.


هیچ کس حق ندارد که راجع به مجلس جسارتی بکند؛و مجلس حقش است که موافق  و مخالف داشته باشد.

انتهای پیام /*