افتتاحیه جشنواره فیلم روح الله 95

کد : 2497 | تاریخ : 03 خرداد 1395

برگزاری جشنواره فیلم روح الله       

جشنواره فیلم کوتاه روح الله دوشنبه - سوم خردادماه 95 با حضور مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) و جمعی از فیلمسازان و هنرمندان سینمای ایران به طور رسمی در اصفهان آغاز شد.  مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فیلم روح الله با حضور مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در اصفهان، محمد آفریده دبیر جشنواره و فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی کیا، محمد علی فارسی فیلم ساز، ابولفضل جلیلی و.... امروز (دوشنبه) مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، از ساعت ۱۷:۳۰ در نگارستان امام خمینی (س) اصفهان آغاز بکار کرد.

در آغاز این برنامه حجت السلام والمسلمین عباس کمساری مدیر موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(س) در اصفهان ضمن خیر مقدم به حضار گفت: از اهداف اولیه برگزاری جشنواره فیلم روح الله، این است که از زبان تاثیرگذار هنر در جهت ترویج اندیشه های امام (س) استفاده کنیم. به اعتقاد من بعد از انقلاب اندیشه های امام (س) نقش بسیار مهمی در سینمای ایران داشته است.

وی افزود: امام خمینی (س) در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا می فرمایند: "ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فساد و فحشا مخالف هستیم." اگر این سخن حضرت امام نبود ما اکنون سینمای با اصالت نداشتیم. معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (س) ادامه داد: همچنین ایشان در جای دیگر می فرمایند: " سینما از مظاهر تمدن است." از نظر بنده امام خمینی(س) به سینمای این کشور خدمت بزرگی کرده اند و نشاط را به سینما برگردانده است. حجت الاسلام کمساری در پایان ضمن تشکر از هنرمندان برای شرکت در این مراسم خاطرنشان کرد: از محمد آفریده دبیر جشنواره تشکر مبسوط دارم چرا که ایشان با اعتقاد کامل، تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن این مراسم انجام داده اند.

     

       

بیش از 1000 اثر در قالب‌ فیلم، پویانمایی، مستند و نماهنگ به دبیر خانه این جشنواره رسید که 50 اثر توسط داوران برای حضور در جشنواره فیلم روح الله انتخاب شد.

این جشنواره به داوری 5 نفر از فعالان برجسته و شناخته شده حوزه فیلم و سینما همچون کمال تبریزی، مریلا زارعی، فرشته طائرپور، ابولفضل جلیلی و محمدحسین حقیقی برگزار می شود که این داوران از میان 50 اثر منتخب از بین هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، به انتخاب نهایی 10 اثر می پردازند.
جشنواره فیلم کوتاه روح الله در 3 حوزه فیلم، انیمیشن و فیلمنامه و ایده تدوین و از میان 50 اثر منتخب، 5 نماهنگ، 27 فیلم داستانی، 17 انیمیشن و 3 مستند وجود دارد که در بخش نهایی جشنواره به رقابت پرداختند.
موضوع اصلی آثار ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) می باشد  که در قالب فیلم های کوتاه 1 تا 3 دقیقه ای تهیه شده، هدف اصلی خود را ترویج اندیشه های بلند حضرت امام در ابعاد و موضوعات مختلف قرار داده اند.
همچنین برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان لبخند روح الله و اکران فیلم 60 تا 180ثانیه ای همراه با نقد و بررسی  ، تجلیل از هنرمندان فعال در زمینه نشر اندیشه های امام ، برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه سینما ،وتجلیل از خانواده یک هنرمند شهید در روز افتتاحیه جشنواره از جمله برنامه هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار گردید.

         
       
در این مراسم ابراهیم حاتمی کیا که افتتاح کننده جشنواره بود نیز سخنرانی کرد.

ابراهیم حاتمی کیا در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم "روح الله" گفت: سینمایی که بخواهد از راه خمینی حرف بزند، باید تعارف نداشته و صریح باشد، چون امام خمینی (س) صریح و تعارف ناپذیر بود.

همچنین از خانواده شهید مجید تیغ ساز هنرمند شهید دفاع مقدس با تقدیم لوح تقدیر توسط ابراهیم حاتمی کیا تقدیر شد.


         


     

انتهای پیام /*