انبیای الهی

کد : 2350 | تاریخ : 13 آبان 1397

*   انبیا آمدند که این قوه ها را بالفعل کنند؛ انسان بالقوه، انسان بالفعل بشود.

*   کوشش انبیا از اول تا آخر ، این بوده است که این موجود را ، به صراط مستقیم دعوت کنند و راه ببرند .

*   بعثت برای این است که اخلاق مردم را ، نفوس مردم را ، ارواح مردم را و اجسام مردم را ، تمام اینها را از ظلمتها نجات بدهد ؛ ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند.

*   انبیا آمدند که مردم را از ظلمات به نور دعوت کنند.

*    مسئله بعثت ، یک تحول علمی و عرفانی در عالم ایجاد کرد که آن فلسفه های خشک یونانی را، که به دست یونانی ها تحقق پیدا کرده بود ، و ارزش هم داشت _ و دارد _ مبدل کرد به یک عرفان عینی و یک شهود واقعی ، برای ارباب شهود.


*    آن چیزی که انبیا می خواستند ، این بود که همه امور را الهی کنند؛ تمام ابعاد عالم را، و تمام ابعاد انسان را _ که خلاصه عالم است ، عصاره عالم است _ ؛ انبیا برای این آمدند که همه اینها را الهی کنند.


*   برکت وجود رسول اکرم برکتی است که در سرتاسر عالم ، از اول خلق تا آخر، یک همچو موجودی با برکت نیامده است ؛ و نخواهد آمد.

*  «ظل الله» پیغمبر اعظم است ، که از خودش هیچ نیست ، هرچه هست وحی است .

*  صلوات و  سلام خدای بزرگ بر حضرت عیسی ابن مریم ، روح الله وپیامبر عظیم الشأن ، که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار فرمود . صلوات و سلام خدای بزرگ بر مادر عظیم الشأنش ، مریم عذرا ، وصدیقه حورا ، که با نفخه الهی ، چنین فرزند بزرگی را به تشنگان رحمت الهی تسلیم نمود.

 

*   (خطاب به کشیشان :) برای رضای خدا و پیروی دستور حضرت مسیح ، یک بار ناقوسها را در معابدتان ، به نفع مظلومان ایران و محکوم نمودن ستمگران به صدا در‌ آورید.

*    انبیا اساس کارشان این بوده است که این حب نفس را _ تا آن مقدار که ممکن است _ سرکوب ، و نفسها را مهار کنند .

*    ما صلاح جامعه را می خواهیم ؛ ما تبع پیغمبرهایی هستیم که آمده اند برای اصلاح جامعه ، آ مده اند برای اینکه جامعه را به سعادت برسانند . 


*   اگر تمام انبیا جمع بشوند در یک محلی ، هیچ وقت با هم نزاع نمی کنند.


*    اگر تمام انبیا _ علیهم السلام _ در یک عصر مجتمع می شدند، هیچ اختلافی نداشتند.


*   انبیا بنایشان براین بود که دست به شمشیر نبرند الّا برای آنها که علاجی ندارند جز شمشیر، و فاسد می کنند جامعه را.


*   منطق انبیا این است که اشدّاء باید باشند بر کفار و بر کسانی که بر ضد بشریت هستند؛ بین خودشان هم رحیم  باشند. و آن شدت هم رحمت است.


*    انبیا غصه می خوردند برای  کفار ، غصه می خوردند برای منافقین ، که چرا باید اینها این طور باشند.


*   انبیا که مبعوث شدند اول با طبقه بالا مقابله کردند ؛ حضرت موسی با فرعون مقابله کرد .طبقه بالا اولی هستند به این که مقابل شوند و هدایت بشوند.

انتهای پیام /*