دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) اصفهان93

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به اتفاق تعدادی از اعضای کمسیون فرهنگی

کد : 2292 | تاریخ : 17 آبان 1393

باسمه تعالی

به گزارش روابط عمومی  : نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به اتفاق تعدادی از اعضای کمسیون فرهنگی ضمن حضور در نگارستان حضرت امام خمینی (س) استان اصفهان و بازدید از امکانات و گالریهای آن در جلسه ای به تبادل نظر با مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) استان اصفهان حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمساری و همکاران وی پرداختند در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمین کمساری ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان  به تشریح وظایف موسسه و فعالیتهای صورت گرفته پرداخته و اظهار داشت : به واسطه جایگاه مردم اصفهان در انقلاب اسلامی و جایگاه هنر و ادب اصفهان درکشور  سال 73 به دستور مرحوم حاج احمد آقا خمینی شعبه‌ای از این موسسه در اصفهان تأسیس شد.

  

وی با اشاره به تأسیس موزه‌ای بزرگ در کنار حرم مطهر امام خمینی(س) خاطرنشان کرد: اغلب آثار ارائه ‌شده در این موزه به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان توسط هنرمندان این استان تهیه شده است که برای عموم مردم به نمایش درخواهد آمد.

مدیر  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) استان اصفهان عنوان کرد: رویکرد جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان  این است که علاوه بر تداوم کارهای هنری و ادبی، بنا بر ارتباط‌گیری مستمرتر و مؤثرتر با دانشگاه‌ها و محافل علمی و حوزه‌های علمیه استان است که در همین راستا تفاهم‌نامه‌های خیلی خوبی اخیراً با حوزه علمیه و دبیر خانه ائمه جمعه اصفهان امضا شده است.

کمساری در ادامه اشاره‌ای به فرمایش مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری کرد و افزود: متأسفانه هر دستگاهی از زاویه و دید خودش به امام خمینی (س) نگاه کرده است، یکی از حربه‌های دشمن جدایی بین افکار وا ندیشه های امام خمینی(س) با بدنه اجتماع است که تاکنون بحمدالله موفق نشده است.

ایشان بیان کرد: در ماه‌های اخیر ارتباطات خوبی با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم  حضرت آیت الله طباطبائی نژاد ، استاندار محترم  جناب آقای دکتر زرگرپور داشته ایم  و این دو بزرگوار با حضور خود در این مجموعه اعلان نمودند ،  همه در راستای ترویج افکار و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل در سطح جامعه  آماده هر نوع  همکاری می باشند .

وی تأکید کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ذاتاً دو رسالت مهم دارد، نخست متولی تنظیم  و نشر آثار حضرت امام (ره) است و سپس ترویج افکار و اعتقادات حضرت امام راحل در جامعه است که برای تحقق این امر نیازمند همکاری و همیاری عمومی هستیم.

  

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) استان اصفهان در ادامه گفت : ما اعتقاد داریم که جایگاه شورا، یک جایگاه والایی است و حلقه اتصال مردم و حاکمیت و دولت است، همچنین معتقدیم شورای اسلامی شهر و مخصوصاً کمیسیون فرهنگی شورای شهر در مباحث فرهنگی، متولی فرهنگ عمومی شهر است و در این راستا همکاری فی مابین مؤسسه و اعضای شورای شهر مشکل‌گشا خواهد بود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در ادامه به ارائه گزارشی مختصر پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این مؤسسه و برنامه‌های آتی خود برای اعضای شورای شهر پرداخت و عنوان داشت: لازم است از هنر و فرهنگ به منظور ترویج افکار امام راحل در سطح جامعه بهره‌برداری ‌کنیم.

ایشان  بیان داشت: ارتباط‌گیری با هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنرهای تجسمی، سینمائی و ادبی وکلاس‌های آموزش بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی و جشنواره بزرگ مهر در سطح کشور از جمله اقدامات و برنامه‌های مدنظر این مؤسسه برای روزهای آتی است.

کمساری در پایان از تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور جوانان برای ترویج افکار و ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل در فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: برگزاری سلسله نشست‌های گوهر معرفت با همکاری کانون حسنات به طور ماهانه و با موضوع سیره علوی از منظر امام خمینی از دیگر اقدامات است.

در ادامه این دیدار  جناب آقای دکتر  احمد شریعتی نائب رئیس شورای  شهر ضمن ابراز خدا قوت به متولیان و مسئولان امر در این موسسه به پاس کارها و فعالیت‌های انجام‌ شده در طول این سال‌ها، اظهار کرد: تبیین و تعریف جایگاه والای امام راحل چه در داخل و برای قشر جوان ونوجوان کشور و چه در خارج از مرزهای کشور امروز یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی است._

وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم ا افکار امام راحل را به قشر جوان و نوجوان  کشور آموزش داده و ابعاد متعدد سیره زندگی حضرت امام راحل را  به عنوان الگو برای  عامه جامعه تبیین نمائیم . 

ایشان اضافه کرد: از دیگر ظرفیت‌هایی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) می‌تواند از آن به خوبی در راستای ترویج افکار و اعتقادات امام راحل از آن بهره ببرد، توضیح و تبیین افکار، اعتقادات، روش و منش امام راحل برای گردشگران و توریست‌های خارجی است که به اصفهان سفر می‌کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم برای ترویج هر چه بهتر و موثرتر افکار، منش و روش امام راحل، حتی آثاری چون دیوان اشعار امام خمینی (س)، وصیت‌نامه سیاسی و دیگر تألیفات پیوند مستحکم‌تر و کاربردی‌تری با محافل دانشگاهی و مجامع دانشجویی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان صورت پذیرد 

در ادامه آقای  مهندس آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشتند .: یکی از بزرگ‌ترین امتیازات امام راحل، جایگاه والای ایشان به عنوان یک الگو در زمان معاصر برای نسل جوان است.

وی بیان کرد: جایگاه امام راحل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی است و بر کسی پوشیده نیست و به نوعی همه مردم ایران اسلامی خود را مدیون امام راحل می‌دانند.

آذربایجانی تصریح کرد: جایگاه امام خمینی در جایگاه الگویی، گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود که می‌توان با تأسی از سیره ایشان در طول زندگی به موفقیت‌هایی بزرگی دست یابیم.

وی افزود: سیره حضرت امام راحل در قالب یک کتاب برای معرفی به نسل جوان و نوجوان تحت عنوان یک منبع ارزشمند از ضروریات پرورش نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی است، حقیقت این است که مهم‌ترین نیاز و ضرورت در جامعه فعلی، معرفی امام راحل به عنوان الگویی به نسل جوان و نوجوان است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بر همین اساس به نظر می‌رسد یکی از رسالت‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در شرایط فعلی، اقداماتی است که منجر به معرفی هرچه بهتر و عمیق‌تر و ایجاد پیوند محکم‌تری میان افکار، روش، منش و اعتقادات امام راحل با نسل جوان و نوجوان شود.

وی در ادامه بیان کرد:  در بعد آشنایی اذهان عمومی شهروندان به ویژه جامعه متدین و ولایت‌مدار اصفهانی با نگارستان امام خمینی (س) و کارکردهای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) باید گام‌های موثرتری برداشته شود و مجموعه شهرداری و شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورای شهر در زمینه بسترسازی و همکاری در این بخش اعلام آمادگی همه‌جانبه می‌کند.

آذربایجانی اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که به نظر ی می رسد از سوی نهادهایی چون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)صورت گیرد، برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی خود به طور مشارکتی است که قطعاً این امر از چندین بعد برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و رسالت اصلی آن، یعنی ترویج افکار امام راحل در بدنه جامعه سودمند است.

وی با بیان اینکه در بدنه شهرداری در حوزه فرهنگی تلاش شده که از جزیره‌ای عمل کردن و رفتار کردن پرهیز شود و به سمت کارهای مشارکتی با دیگر ارگان‌ها گام برداشته شود، افزود: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی می‌تواند با اندیشیدن تدابیر لازم و به نوعی تأمین کارشناس و استاد مربوطه در زمینه تبیین و معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل و افکار ایشان به مردم و قشر نوجوان با شهرداری اصفهان و فرهنگ‌سراهای محلات قدم خوبی بردارد.

انتهای پیام /*