نشست بررسی مطالبات حضرت امام خمینی (س) از نهاد روحانیت93

نشست بررسی مطالبات حضرت امام خمینی (س) از نهاد روحانیت با حضور طلاب و روحانیون و سخنرانی حضرت آیت الله طباطبائی نژاد

کد : 2285 | تاریخ : 16 مهر 1393

 باسمه تعالی

نشست بررسی  مطالبات حضرت امام خمینی (س) از نهاد روحانیت با حضور طلاب و روحانیون و سخنرانی حضرت آیت الله طباطبائی نژاد  ریاست محترم حوزه علمیه ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم اصفهان

به گزارش روابط عمومی این مراسم با حضور حضرت آیت ا... طباطبائی نژاد ریاست محترم حوزه علمیه ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ،امام جمعه شاهین شهر ، مدیر کل ارشاد اسلامی استان ، ، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) اصفهان ، مدیر کل اوقاف استان و مدیران فرهنگی شهر و طلاب و روحانیون در روز چهارشنبه 16 مهر ماه ساعت 10 صبح در نگارستان حضرت امام خمینی (س) اصفهان برگزار گردید .

                                                                                       

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی حضرت حجت السلام والمسلمین آقای کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) اصفهان ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه ولایت و عید غدیر خم به حاضرین ، از حضور حضرت آیت ا... طباطبائی نژاد و میهمانان در جلسه تشکر نمود .

ایشان با بیان اینکه این نشست به مناسبت  ایام بازگشایی حوزه های علمیه برگزار شده گفت  : یکی از اهداف ذاتی موسسه ترویج افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) است  امامی که درهمه عرصه ها صاحب نظر و رای است و این خصلت است ، که امام را از دیگر رهبران دنیا متمایز کرده است  . و این مهم  یعنی نشر افکار و اندیشهای امام (س) محقق نمی شود  مگر با تلاش و کمک همه نخبگان جامعه که حوزه های علمیه و روحانیت در میان نخبگان جایگاه خاص خود را دارند  .

ایشان ادامه داد که ما نمی توانیم در زمینه نشرافکار موفق باشیم مگر اینکه خودمان افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) را بشناسیم .

موسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام خمینی (س) در زمینه آموزش افکارو آراء امام  و پژوهش در اندیشه های آن حضرت آماده  همکاری در ارایه خدمات به روحانیون است  و از مدیریت محترم حوزه و نماینده ولی فقیه استدعا داریم در این راستا دستورات لازم را صادر و ما را در این مسیر راهنما و رهنمون باشند . 

در ادامه جلسه حضرت آیت ا... طباطبایی نژاد به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر  از تشکیل جلسه و زحمات حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمساری تشکر نمودند و بیان داشتند  : امیدواریم با آمدن ایشان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) اصفهان رونق بیشتری گیرد و امکانات آن در اختیار روحانیون قرار گیرد و پیشنهاد تشکیل کتابخانه تخصص برای حضور طلاب و روحانیون در نگارستان حضرت امام خمینی (س) اصفهان را مطرح نمودند . ایشان با بیان اینکه بدون شک انسانها برای پیمودن راه نیاز به الگو و سرمشق دارند وهیچکس بدون الگو نمی تواند به هدف برسد  فرمودند : خداوند متعال امامان وپیامبران را به عنوان الگو قرار داده است تا راه حق و باطل مشخص شود وانسانها نیز با انتخاب الگو و قرار دادن آن به عنوان محور به حرکت خود ادامه دهند ._

ایشان با بیان آیاتی از قرآن کریم در خصوص صادقین فرمودند :  بدون شک امام خمینی (س) مصداق بارز صادقین است و امام از کسانی بود که ایمان به خدا داشت و الگو زمان است .

کسانی که افکار و آثار امام را حفظ می کنند و به آیندگان منتقل می کنند   تا مسیر شان را ، مسیر امام قرار دهند به یقین کارشان با ارزش وماندگار است .

  

 ایشان با بیان اینکه آثار حضرت امام خمینی (س) در دو محور است  ، آثار ملموس و آثار غیرملموس و آثار غیر ملموسشان کمتر از آثار ملموس نیست و می تواند برای ما بازگو شود و الگو شود. از جمله آثار ملموس،کتابها و تألیفات حضرت امام خمینی (س)  در خصوص فقه  و اصول است.

ایشان با بیان اینکه آثار بیرونی حکایت از آثار درونی و غیر مملوس دارد به بیان خاطرات خود از زمانی که در نجف  محضر حضرت امام بودند ، به زندگی حضرت امام خمینی (س) و اخلاق و رفتار ایشان اشاره نمودند و فرمودند : مهمترین چیزی که باعث انقلاب و عشق مردم به امام شد خلوص امام بود و اینکه ایشان در جوانی به این باور رسیده بودند که همه چیز مال خداست و هیچکس از خودش چیزی ندارد .ایشان فرمودند آثار غیر ملموس امام باید گفته شود ، نوشته شود و فکر شود که چطور می تواند انسان به این مقام برسد به طوری که وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی  را به ایشان دادند ایشان می فرماید این از الطاف خفیه خداست.

در پایان با حضور میهمانان توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان  نمایشگاه عکس و اسناد با موضوع روحانیت و انقلاب افتتاح گردید .

انتهای پیام /*