پنجمین نشستهای تخصصی شبهای قدر حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین نصر اصفهانی 94

با موضوع قران کتاب هدایت و رحمت

کد : 2095 | تاریخ : 19 تیر 1394

شستهای تخصصی شبهای قدر  (شب پنجم)

به گزارش روابط عمومی : در پنجمین نشست تخصصی شبهای قدر در مورخ 22 رمضان  راس ساعت 22 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  حاج  شیخ حسین نصر اصفهانی  با موضوع  قران کتاب هدایت و رحمت   با حضور علاقمندان به معارف الهی در نگارستان حضرت امام خمینی (س) اصفهان برگزار گردید .

از جمله برنامه های جنبی این مراسم  خوشنویسی اسماءالحسنی به صورت زنده در گالریهای نگارستان ، مرثیه خوانی ومداحی در مراسم بود.

 

 در این نشست حجت الاسلام والمسلمین  حاج  شیخ حسین نصر اصفهانی  با موضوع  قران کتاب هدایت و رحمت پرداختند:

ایشان در مقدمه با بیان اینکه قرآن خود را کتاب ر برکت  , هداین و رحمت معرفی می کند به آیات متعدی در این زمینه اشاره نمود و گفت اینکه قرآن در آیات خود گفته است که قرآن کتاب مبارکی است شما از آن پیروی کنید بخاطر آن است که در آن تدبر کنیم و اطاعت نمائیم چرا که قرآن کتابی است با برکت و شایسته تدبیر و پیروی که از طرف خدا در شبی مبارک و در سرزمین مبارک مکه و از طرف خداوندی که منشأ برکت است نازل شده و این کتاب منشأ خیرات و برکات است .

ایشان با اشاره  به آیاتی از  سوره مبارک نحل ، اعراف و لقمان بیان کرد قرآن هدایت و رحمت است چرا که در آیات ذکر شده به  2 نکته که قرآن کتاب هدایت و کتاب رحمت است اشاره شده و گفت هدایت در قرآن به عنوان راهنمایی همراه با لطف و رحمت است و رحمت به معنای اعطا و   افاضه ای که از سر لطف در جهت رفع نیاز مشخص نیازمند در جهت رسیدن به کمال است  و اگر قرآن نیامده بود این احتیاجات باقی بود و انسان گرفتار نقصان می شد .

ایشان در این خصوص به بخشهای فقهی و حقوقی در قرآن از جمله ارث ، قصاص و ... اشاره و گفت قرآن کتاب هدایت و رحمت و دستگیری است تا در اجرای قانون اصول اخلاقی و عواطف فراموش نشود .

ایشان در پایان سخنان خود به شب قدر اشاره و بیان داشت شب قدر شب مبارکی است و دارای خیر و برکت که یکی از آنها نزول قرآن کریم بوده و اینکه گفته شده شب قدر بهتر از هزار ماه است می خواهد بگوید آنچه را شما در طول یک عمر می خواهید  انجام دهید آن را در یک شب قدر می توانید انجام داد ه و برای سعادت و کمال خود تلاش کنید .

  

 

انتهای پیام /*