سی و چهارمین جلسه سلسله نشستهای علمی و دینی گوهر معرفت حجت الاسلام والمسلمین سید جواد ورعی94

با موضوع : آثار و پیامدهای قدرت طلبی و جاه طلبی با رویکرد به اندیشه حضرت امام خمینی (س)

کد : 2054 | تاریخ : 23 مهر 1394

برگزاری  سلسله نشستهای علمی و دینی  گوهر معرفت


به گزارش روابط عمومی : برگزاری  سلسله نشستهای علمی و دینی  گوهر معرفت با موضوع : _ در نگارستان حضرت امام خمینی (س)  اصفهان برگزار گردید.

لازم به ذکر است جلسه فوق الذکر روز پنج شنبه  23 مهر  بعد از اقامه نماز مغرب و عشا ء  در محل نگارستان حضرت امام خمینی (س)  از ساعت  30/18 آغاز گردید بعد از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی  و پخش چند کلیپ با موضوع محرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین  سید جواد ورعی  با موضوع : آثار و پیامدهای قدرت طلبی و جاه طلبی با رویکرد به اندیشه حضرت  امام خمینی (س)  به ایراد سخن پرداخت .

ایشان با بررسی آیات و روایات مطروحه بیان داشت :  از دیدگاه امام خمینی (س) قدرت، شهرت و ثروت از نعمت های الهی اند، اما علاقة وافر به آنها که از محبت به دنیا و نفس سرچشمه می گیرد، آثار و پیامدهای سوئی برای فرد و جامعه دارد. «دلبستگی به قدرت، شهرت و ثروت» سبب آلوده شدن انسان به گناه می شود. قدرت طلبان، شهرت طلبان و ثروت اندوزان غالباً حقوق مردم را تباه و دین خدا را وسیله ای برای حفظ قدرت، شهرت و ثروت می سازند.

  از نگاه امام راه ایمن ماندن فرد و جامعه از خطرات قدرت، ثروت و شهرت، از یک سو «خودسازیِ فردی» قبل از رسیدن به قدرت، ثروت و شهرت است؛ و از سوی دیگر «سپردن منصب های اجتماعی و سیاسی به وارستگان» و «نظارت» بر آنان از سویِ جامعه است.


  

انتهای پیام /*