اولین جلسه مشاوره فیلمنامه جهت تولید در زمینه اندیشه های حضرت امام خمینی (س)- شهریور 92

اولین جلسه مشاوره فیلمنامه جهت تولید در زمینه اندیشه های حضرت امام خمینی (س) با حضور اساتید محترم جناب آقای سید علی نکوئی و استاد زوان قوکاسیان در سالن اجتماعات نگارستان حضرت امام خمینی (س) برگزار گردید .

کد : 1459 | تاریخ : 27 شهریور 1392

باسمه تعالی

اولین جلسه مشاوره فیلمنامه جهت تولید در زمینه اندیشه های حضرت امام خمینی (س) با حضور اساتید محترم جناب آقای سید علی نکوئی و استاد زوان قوکاسیان در روز چهار شنبه92/6/27 ساعت 17 در سالن اجتماعات نگارستان حضرت امام خمینی (س)  برگزار گردید .

    

در این جلسه که جمعی از سینماگران و جوانان فعال در عرصه فیلمنامه نویسی شهر اصفهان حضور داشتند قرار بر این شد که توسط اساتید سیره حضرت امام خمینی (س) بررسی گردد و باعث آگاهی بیشتر فیلمنامه نویسان از زندگی ، منش و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب شود .

طی صحبتهای حاج آقا نکویی و استاد زاون در مورد کشف ویژگیهایی که عامل اتفاقات بزرگ در یک جامعه می تواند باشد بحث بین اعضاء شروع و به سوالات فیلمنامه نویسان و سینماگران پاسخ داده شد . در ادامه توسط حاج آقا نکوئی خاطراتی از زمان انقلاب و جنگ تحمیلی بیان گردید و پس از آن تعدادی از کتابهایی که توسط حضرت امام خمینی (س) نوشته و تألیف گردیده و یا نویسندگان دیگر در مورد رهبر دینی خود نگاشته اند معرفی گردید و توصیه شد که برای ساخت یک فیلم ماندگار باید تلاش بسیار نمود و اطلاعات زیادی در هر زمینه که مد نظر فیلمساز و فیلمنامه نویس است باید کسب گردد . 

معرفی کتابهایی از جمله پابه پای آفتاب ، برداشتهایی از سیره حضرت امام خمینی (س) که در جلدهای متفاوتی قابل دسترس می باشد ، تحلیل مسائل نهضت امام خمینی (س) ، مجموعه کتب تبیان و همچنین کتاب کوثر که در مورد فضای انقلاب نگاشته شده ، کتاب حدیث بیداری ، دیوان امام ، چهل حدیث ، شرح جنود عقل و جهل ؛ سر الصلاه و کتاب صحیفه نور معرفی شد در پایان پس از سوالات فیلمنامه نویسان و فیلمسازان طبق صحبتهای استاد و حاج آقا نکویی قرار بر این شد که طی جلسات دیگر به بقیه سوالات پاسخ داده شود همچنین در زمینه عرفان و سیره حضرت امام خمینی (س) برای آگاهی بیشتر و برداشت بهتر از اندیشه های ایشان برای نگاشتن فیلمنامه های ماندگار صحبتهای بیشتری شود و این جلسات ادامه یابد جلسه در ساعت 19/30 پایان یافت.

انتهای پیام /*